Ondanks zijn recente introductie, is de composiet brug door velen een “geaccepteerd” en erkend product. Zijn duurzame en onderhoudsvrije eigenschappen winnen het van staal, hout en beton. Naast deze aspecten is de massareductie, dat met dit materiaal te realiseren is, in veel gevallen een gewenst fenomeen. Composiet bruggen, met een overspanning tot 30 m, kunnen wij zonder ingrijpende maltechnische aanpassingen produceren. De breedte is in principe onbeperkt, omdat er oneindig veel elementen naast elkaar gelegd kunnen worden. Deze delen kunnen koud tegen elkaar gelegd, verlijmd of in het werk m.b.v. boutverbindingen verbonden worden.
De maximale standaard breedte per element bedraagt 6m.

Engineering
Vanaf lichte voetgangersbruggen tot zwaarverkeersbruggen bieden wij oplossingen. Elke brug wordt op maat ontworpen en geconstrueerd. Naast de constructieve toets, die we uitvoeren, houden we uiteraard rekening met de esthetische eigenschappen van de brug.

De CS® Brug
De CS® brug is door velen een erkend en niet meer weg te denken product. Zijn duurzame en onderhoudsvrije eigenschappen winnen het van staal, hout en beton. Naast deze aspecten is de gewichtsbesparing welke met dit materiaal te realiseren is, in veel gevallen een gewenst fenomeen. De CS® brug kunnen wij tot 30m overspanning uit 1 stuk produceren. De breedte is in principe onbeperkt, omdat er oneindig veel elementen naast elkaar gelegd kunnen worden. Deze delen kunnen koud tegen elkaar gelegd, verlijmd of in het werk m.b.v. boutverbindingen verbonden worden. De maximale standaard breedte per element bedraagt 6m. Voor specifieke doeleinden zijn bredere elementen ook uit 1 stuk te realiseren.

Europese normen
Voor zowel lichte voetgangersbruggen als voor zwaarverkeersbruggen bieden wij oplossingen. Elke brug wordt in overleg met u op maat ontworpen en geconstrueerd. Onze composiet constructies voldoen aan de Eurocode, NEN-normen en worden ontworpen met de Cur-aanbeveling 96 als richtlijn. Naast de constructieve toets die we uitvoeren, houden we uiteraard rekening met de esthetische eigenschappen van de brug. Als er naast de berekeningen aanvullende bewijslast noodzakelijk is, is het nuttig om te weten dat we beschikken over de mogelijkheid om zowel statische als dynamische proefbelastingen uit te voeren.

Toepassingen
Enkele toepassingen zijn:

  • Voetgangersbruggen
  • Fietsbruggen
  • Verkeersbruggen
  • Spoorbruggen
  • Landbouwbruggen
  • Noodbruggen
  • Vlonderbruggen
  • Verbindingwegen in of bij gebouwen